Ortopedia

Doświadczenie w pracy z pacjentami ortopedycznymi oraz sportowcami.

ZABIEGI ORTOPEDYCZNE

Uszkodzenia urazowe i zwyrodnieniowe narządu ruchu wymagają często leczenia operacyjnego w celu eliminacji bólu i przywrócenia prawidłowej funkcji. Końcowy efekt uzależniony jest ściśle od umiejętności i doświadczenia operatora, zastosowania nowoczesnych sprawdzonych materiałów i implantów oraz właściwej pooperacyjnej rehabilitacji podbudowanej zaangażowaniem pacjenta w proces leczenia.

STAW BARKOWY

Dlaczego staw barkowy boli? Ból barku.

Staw barkowy jest to staw o największym zakresie ruchu i jest to jego wielka zaleta. Dzięki temu możemy dotknąć dłonią praktycznie każdego fragmentu naszego ciała i możemy wykonywać złożone czynności w różnych pozycjach przy użyciu rąk.

ŁOKIEĆ

Staw łokciowy łączy ramię z przedramieniem i charakteryzuje się skomplikowaną budową. To staw zawiasowy składający się z trzech stawów anatomicznie złączonych i objętych wspólną torebką.

Staw łokciowy ulega łatwo przykurczom nawet po niewielkich urazach i krótkich okresach unieruchomienia. Stąd fundamentalna rola szybko wprowadzonej rehabilitacji.

STAW BIODROWY

Podobnie jak staw barkowy jest to staw kulisty, zbudowany z wycinka kuli i panewki, ale w porównaniu do stawu barkowego panewka jest głębsza i pokrywa na większej powierzchni głowę kości udowej. Powoduje to zdecydowanie mniejszy zakres ruchu, aniżeli w stawie barkowym.

Dolegliwości bólowe stawu biodrowego najczęściej spowodowane są zmianami zwyrodnieniowymi, które mogą powstać na skutek przebytego urazu lub rozwijają się z wiekiem jako efekt powolnego zużycia się chrząstki stawowej.

STAW KOLANOWY

Staw kolanowy jest największym stawem ciała człowieka. Łączy udo z podudziem i jest odmianą stawu zawiasowego. Ze względu na swoje umiejscowienie, budowę i funkcję jest najbardziej narażony na urazy. Do struktur, które najczęściej ulegają uszkodzeniu należą: więzadła, łąkotki oraz chrząstka stawowa.

STAW SKOKOWY

Ostry lub przewlekły ból stawu skokowego wymaga przeprowadzenia badania lekarskiego i wdrożenia stosownej diagnostyki obrazowej. W zależności od przyczyny bólu dobieramy odpowiedni schemat leczenia wykorzystując współczesne możliwości terapeutyczne zarówno zachowawcze jak i operacyjne.

STOPA

Stopa to półsztywna konstrukcja złożona z 26 kości połączonych stawami, więzadłami i stabilizowana mięśniami. Jest bardzo ważną częścią narządu ruchu która wraz ze stawem skokowym działa jak amortyzator przyjmując ogromne obciążenia podczas chodzenia, biegania czy nawet tańczenia.

LECZENIE ZŁAMAŃ

Ponad 20 letnia współpraca z oddziałami chirurgii urazowo-ortopedycznej w naszym regionie i w kraju plasuje nasz zespół lekarzy w czołówce specjalistów w zakresie leczenia złamań i ich powikłań.

USZKODZENIE MIĘŚNI
KOŃCZYNY DOLNEJ

Do uszkodzenia tkanki mięśniowej dochodzi w wyniku przeciążenia tkanki mięśniowej lub zbyt gwałtownego ruchu kończyny.

Do powstania uszkodzenia mięśni może dochodzić w wyniku zmniejszonej ich elastyczności, nieprzygotowania do dużego wysiłku, przeciążeń w trakcie uprawiania sportu lub urazów mechanicznych np. upadku lub uderzenia.

Głównymi objawami uszkodzenia mięśni jest punktowy ból o charakterze kłującym nasilający się podczas ruchu, w przypadku cięższych uszkodzeń może pojawić się obrzęk, krwiak oraz osłabienie siły mięśniowej.

Na podstawie wywiadu, dokładnego badania USG dynamicznego oceniamy stopień uszkodzenia i kwalifikujemy do odpowiedniego rodzaju leczenia zachowawczego lub operacyjnego.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Rozróżniamy trzy stopnie uszkodzeń mięśni:

• I stopień – naciągnięcie mięśnia – zerwaniu ulega mniej niż 5% włókien tworzących mięsień,
  • II stopień – naderwanie mięśnia – zerwanie więcej niż 5% włókien mięśniowych,
  • III stopień – całkowite zerwanie mięśnia