rejestracja@cmdobra.pl

Rehabilitacja

Doświadczenie w pracy z pacjentami ortopedycznymi oraz sportowcami.

Nowoczesna
rehabilitacja ortopedyczna

Polega ona na kompleksowym, zespołowym i szybkim działaniu na rzecz osoby po operacji bądź przebytym urazie lub przeciążeniu. Rehabilitacja zaczyna się praktycznie najszybciej jak to tylko możliwe.

Fizjoterapeuta po konsultacji z lekarzem prowadzącym układa dla każdego pacjenta indywidualny program rehabilitacyjny.

rehabilitacja-01

Program rehabilitacyjny jest skupiony w pierwszej kolejności na eliminacji bólu, następnie na przywróceniu mobilności w danym obszarze oraz na przywróceniu dotychczas ograniczonej funkcji. Terapia w naszym ośrodku polega na manualnej pracy terapeuty, ale także na indywidualnie przygotowanych ćwiczeniach zarówno na sali rehabilitacyjnej jak i w domu.

Dla nas bezpieczeństwo i komfort pacjenta są najważniejsze, dlatego zwracamy szczególną uwagę aby zarówno podczas terapii, jak i po niej nie było bólu. Wszystkie techniki wykonujemy bezbólowo!!!

Przy planowaniu terapii zwracamy uwagę na:

• wiek pacjenta,
  • historię medyczną pacjenta,
  • ograniczenia i możliwości rehabilitowanej osoby,
  • jak najszybszy powrót do zdrowia sprzed urazu, przy zapewnieniu maksimum bezpieczeństwa.

Praca
z pacjentem

Pracujemy z pacjentami po zabiegach ortopedycznych jak i z przewlekłymi zespołami bólowymi. Dzięki ścisłej współpracy z ortopedami i radiologami możemy zapewnić naszym pacjentom kompleksowe leczenie.

Doświadczenie w rehabilitacji pacjentów ortopedycznych oraz sportowców

Podczas naszej pracy z pacjentem stosujemy następujące metody:

• Terapia manualna wg koncepcji Kaltenborn-Evjenth
    Całościowy system badania i leczenia pacjentów z ortopedycznymi dysfunkcjami narządu ruchu. Ukierunkowana na ręczne badanie i leczenie pacjentów z bólem, niestabilnością i przykurczem w obrębie kończyn i kręgosłupa. Wykorzystywane techniki manualne: poizometryczna relaksacja mięśni, stretching, mobilizacje i manipulacje oraz trening rehabilitacyjny.
  • Terapia manualna wg standardów IFOMPT
    Metoda, której celem jest leczenie dysfunkcji układu nerwowo-mięśniowo-szkieletowego, oparta na wnioskowaniu klinicznym i wykorzystująca bardzo specyficzne środki terapeutyczne oraz ćwiczenia lecznicze dopasowane do indywidualnych potrzeb pacjenta.
  • Terapia manualna wg koncepcji Maitland
    Metoda wykorzystująca techniki terapeutyczne działające na stawy, mięśnie i tkankę nerwową. Wykorzystuje techniki mobilizacji, manipulacji oraz pracy na tkankach miękkich.
  • Terapia manualna wg Briana Mulligana
    Zakłada całkowitą bezbolesność podczas stosowania technik mobilizacyjnych, funkcjonalne obciążenie powierzchni stawowych siłą grawitacji, łączenie ruchu biernego, mobilizacyjnego w płaszczyźnie powierzchni stawowych z czynnym ruchem kątowym w tym samym stawie, stosowanie docisku na końcu zakresu bezbolesnego ruchu, wykonanie odpowiedniej liczby powtórzeń wyżej wymienionej procedury terapeutycznej, polecenie “zadania domowego” dla pacjenta, polegającego na wykonywaniu indywidualnie dobranych specjalistycznych ćwiczeń.
  • Osteopatia strukturalna i chiropraktyka
    Metoda dr Ackermanna – osteopatia strukturalna i chiropraktyka kręgosłupa i stawów obwodowych, jedna z najbardziej skutecznych i komplementarnych metod leczenia manualnego stawów kręgosłupa, cechująca się szybką i celową diagnostyką, precyzyjne i dokładne postępowanie terapeutyczne nakierowane na schorzenie pacjenta.
  • PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation)
    Metoda wykorzystująca proprioceptywne nerwowo-mięśniowe torowanie ruchu. Podstawą terapii jest praca nad utraconą funkcją.
  • Metoda FDM (Fascial Distotrion Model)
    Metoda wykorzystywana przy urazach narządu ruchu oraz do terapii bólu. Za przyczynę fizycznych dolegliwości i ograniczeń funkcji uznaje dystorsje powięziową. Diagnostyka opiera się na mowie ciała pacjenta, objawach klinicznych oraz palpacji.
  • Metoda HVLA
    Metoda terapii manualnej oparta na badaniu osteopatycznym i leczeniu za pomocą krótkodźwigniowych manipulacji kręgosłupa i stawów obwodowych,

Mamy pod opieką zawodników z różnych dyscyplin sportowych, na co dzień grających w najwyższych klasach rozgrywkowych
(piłka nożna, piłka ręczna, futsal).