rejestracja@cmdobra.pl

Ortopedia

Endoprotezoplastyka
stawu kolanowego

Zabieg polega na wymianie ​zmienionego zwyrodnieniowo stawu kolanowego na sztuczny. Najczęściej wymieniamy cały staw, czyli część udową i piszczelową stawu kolanowego.

Na wynik leczenia ma wpływ zarówno rodzaj implantu jaki wszczepiamy pacjentowi jak i technika operacyjna.

Rodzaje implantów

Aktualnie w Novum Ortopedia wszczepiamy implanty o zwiększonym zakresie ruchu. Jak sama nazwa wskazuje dają one możliwości większego zgięcia stawu kolanowego po zabiegu, co mocno ułatwia funkcjonowanie pacjenta po operacji.

Technika operacyjna

W Centrum Medycznym Novum Ortopedia wykonujemy te zabiegi tzw. techniką małoinwazyjną. Istotą tej techniki jest dotarcie do stawu kolanowego w przegrodzie międzymięśniowej bez odcinania mięśni od ich przyczepów do kości. Dodatkowo na koniec operacji podajemy w okolicę rany pooperacyjnej mieszkankę leków działających przeciw-bólowo oraz przeciw-krwotocznie. Dzięki temu rehabilitacja przebiega dużo sprawniej, ponieważ mięśnie ​praktycznie zaraz po operacji są gotowe do działania.

Kolejnym wartym podkreślenia etapem leczenia jest sposób prowadzenia pacjenta zaraz po zabiegu. Zastosowany implant, technika operacyjna oraz postępowanie przeciw-bólowe pozwalają na rozpoczęcie pełnej rehabilitacji już w dniu operacji, jak tylko przestanie działać znieczulenie. Pacjenci po zabiegu mogą całkowicie obciążać operowaną kończynę, kule łokciowe służą jedynie do zachowania równowagi. Pobyt w szpitalu trwa 2-3 dni.

CENA ZABIEGU – od 22 000 zł

Pacjent wychodząc ze szpitala porusza się samodzielnie z asekuracją kul łokciowych oraz jest w stanie tzw. krokiem dostawnym chodzić po schodach. Rehabilitacja jest prowadzona przez wyszkolonego fizjoterapeutę.

Lekarze

Specjalista ortopedii i traumatologii narządu ruchu specjalizujący się w leczeniu urazów sportowych w obrębie stawu barkowego, kolanowego i biodrowego oraz zmian zwyrodnieniowych stawu barkowego, kolanowego i biodrowego.
Specjalizuje się w leczeniu urazów sportowych, złamań w obrębie kończyny dolnej i górnej oraz zmian zwyrodnieniowych stawu biodrowego, kolanowego i skokowego.
Specjalista ortopedii i traumatologii specjalizujący się w leczeniu urazów sportowych kończyny dolnej, stawu barkowego oraz pourazowych zmian zwyrodnieniowych stawu kolanowego i biodrowego.