Ortopedia

USZKODZENIE PRZYCZEPU DALSZEGO MIĘŚNIA DWUGŁOWEGO RAMIENIA (ŚCIĘGNO DYSTALNE BICEPSA)

Uszkodzenie ścięgna głowy dalszej mięśnia dwugłowego ramienia (bicepsa) jest bolesne i wpływa istotnie na funkcję przedramienia.

Uszkodzenie ścięgna dystalnego mięśnia dwugłowego ramienia najczęściej wynika z nagłego urazu, rzadziej powtarzających się cyklicznie ruchów. Pacjenci słyszą często głośny trzask, np. podczas ćwiczeń na siłowni lub wysiłku fizycznego. Objawy obejmują ból w obszarze przedniej części przedramienia, deformację mięśnia, krwiak, osłabienie siły zginania i supinacji.

Leczenie operacyjne polega na reinsercji uszkodzonego mięśnia. W przypadku takiego uszkodzenia czas ma znaczenie, jeśli operacja jest odwleczona w czasie potrzebna jest rekonstrukcja.

LEKARZE

dr n. med. Marcin
Ferenc

Specjalizuje się w leczeniu urazów sportowych, złamań w obrębie kończyny dolnej i górnej oraz zmian zwyrodnieniowych stawu biodrowego, kolanowego i skokowego.

dr Piotr
KOMINIAK

Specjalista ortopedii i traumatologii narządu ruchu specjalizujący się w leczeniu urazów sportowych w obrębie stawu barkowego, kolanowego i biodrowego oraz zmian zwyrodnieniowych stawu barkowego, kolanowego i biodrowego.

dr Bartosz
Paprota

Specjalista ortopedii i traumatologii specjalizujący się w leczeniu urazów sportowych kończyny dolnej, stawu barkowego oraz pourazowych zmian zwyrodnieniowych stawu kolanowego i biodrowego.

dr n med. Anna
Wawrzyniak

Moje główne zainteresowania skupiają się wokół chorób kończyny górnej, zarówno u dorosłych, jak i u dzieci. Szczególnie interesują mnie takie tematy jak uszkodzenia nerwów, choroby barku i łokcia oraz choroby przeciążeniowe w obrębie ręki.