rejestracja@cmdobra.pl

Slider

Ból w łokciu nie musi wskazywać na nic poważnego, jeśli zdarza się sporadycznie i znika na długi czas. Co innego, gdy dokucza ci coraz częściej, utrudniając wykonywanie codziennych czynności. Nie lekceważ go, a ostateczną diagnozę pozostaw lekarzowi. Ortopeda wskaże nie tylko na możliwą przyczynę, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, zastosuje odpowiednie leczenie lub rehabilitację.

Ból w łokciu – najczęstsze przyczyny

Staw łokciowy, który łączy ramię z przedramieniem, nie należy do najprostszych. Składa się ze złączonych anatomicznie i objętych wspólną torebką trzech stawów. Zmiany patologiczne w obrębie stawu łokciowego, mogą mocno ograniczyć wykonywanie różnych czynności. Dlatego ważne, by jak najszybciej po rozpoznaniu przyczyny, poddać go rehabilitacji.

Oto trzy najczęściej spotykane dolegliwości, wywołujące ból w łokciu.

Łokieć tenisisty

Zwykle dotyka nie tylko sportowców, ale także pracowników biurowych, technicznych, informatyków i mechaników. Zmiany degeneracyjne przyczepu bliższego mięśni prostowników nadgarstka i palców, powstają w wyniku częstego wykonywania jednego rodzaju czynności. Może to być zarówno uderzanie rakietą do tenisa, jak i pisanie na klawiaturze. Każda tego rodzaju czynność, może spowodować przeciążenie i doprowadzić do mikrourazów.
Do najczęstszych objawów łokcia tenisisty należy:

• tkliwość,
  • kłujący i przeszywający ból w łokciu,
  • promieniowanie bólu w stronę nadgarstka lub barku,
  • osłabienie ręki, uścisku i uchwytu,
  • mrowienie po bocznej stronie przedramienia.

Natężenie bólu może ulegać zmianie i zwykle nasila się w trakcie wykonywania określonej czynności lub zaraz po jej zakończeniu.

Łokieć golfisty

To schorzenie degeneracyjno-przeciążeniowe, może dotyczyć między innymi osób grających w golfa, badmintona, tenisa, squasha oraz łuczników i tych, którzy cyklicznie wykonują tę samą czynność związaną z zawodem. Do przeciążenia dochodzi w wyniku nieprawidłowego wykonywania treningu siłowego, długotrwałej pracy przed komputerem oraz pracy wymagającej utrzymania jednostajnej postawy.
Do najbardziej charakterystycznych objawów łokcia golfisty należy ból w łokciu po jego wewnętrznej stronie. Zdarza się, że promieniuje on do przedramienia i palców ręki. Podobnie jak w przypadku łokcia tenisisty, ból spowodowany jest przez przeciążenie mięśni zginaczy nadgarstka.

Zmiany zwyrodnieniowe

Zwykle dotyczą chrząstek oraz kości łokcia, a dolegliwości pojawiają się w chwili opierania się o coś. Prócz bólu, możesz odczuwać mrowienie, drętwienie i pieczenie małego oraz serdecznego palca. Sam ból może też pojawiać się w nocy.

Co jeszcze może być przyczyną bólu w łokciu?

Ból w łokciu może mieć jeszcze inne przyczyny. Niektóre mogą być mniej, inne bardziej poważne, dlatego nie lekceważ ich. Najlepiej, jeśli w przypadku powtarzającego się lub utrzymującego się bólu, zgłosisz się na konsultację do ortopedy.

Do innych przyczyn bólu w łokciu należą:

• schorzenie reumatyczne,
  • artozy,
  • zapalenie stawów,
  • dyskopatie,
  • zespół rowka nerwu łokciowego,
  • choroby więzadeł kręgosłupa w odcinku szyjnym.
Tagi: , , ,