rejestracja
Slide 1
Rehabilitacja

Doświadczenie w pracy z pacjentami ortopedycznymi oraz sportowcami.

Masaż tkanek głębokich

Masaż tkanek głębokich, zwany też masażem głębokim lub łącznotkankowym, to bardzo skuteczna terapia tkanek miękkich i układu mięśniowo powięziowego. Pomaga uwolnić nieprawidłowe napięcia oraz dysfunkcje, które pojawiły się w danym obszarze.

Wykorzystując jedynie palce, kostki palców, pieści, przedramię i łokieć, masażysta oddziałuje terapeutycznie na wybrane partie ciała i przywraca równowagę w głębokich strukturach tkanki łącznej, stymulując jej kolejne warstwy.

masaz-tkanek-glebokich-01

Wskazania

Napięte mięśnie, które dają o sobie znać w postaci bólu pleców, drętwiejących kończyn, czy wciąż powracających migren, to tylko niektóre wskazania do masażu tkanek głębokich.

Jego zastosowanie jest bardzo szerokie, stąd zalecany jest między innymi w przypadku:

• dokuczliwego bólu z powodu zwyrodnienia stawów,
  • rwy kulszowej i barkowej,
  • wad postawy,
  • przewlekłego bólu mięśniowego,
  • łokcia golfisty i tenisisty,
  • zespołu bólowego kręgosłupa,
  • zmniejszonej ruchomości stawów,
  • przykurczu ścięgien i mięśni,
  • napięciowego bólu głowy,
  • zapalenia rozcięgna podeszwowego.
masaz-tkanek-glebokich-02

Jeśli więc cierpisz z powodu dysfunkcji ruchu lub wad postawy, masaż tkanek głębokich może okazać się bardzo pomocny.

Korzyści płynące
z masażu tkanek głębokich

Tym, co pozytywnie zaskakuje wielu pacjentów jest zauważalna poprawa już po pierwszym masażu. Wiele oczywiście zależy od dolegliwości, które ci dokuczają, ale z pewnością w mniejszym lub większym stopniu odczujesz różnicę w ich intensywności po wizycie u masażysty.

O wiele większe są korzyści długotrwałe, szczególnie, gdy z masażu korzystać będziesz regularnie.

Do najważniejszych należą:

• zmniejszenie bólu,
  • zwiększenie zakresu ruchu masowanego obszaru ciała,
  • poprawa ukrwienia tkanek,
  • większa gibkość ciała, co przekłada się na efektywność i jakość treningów w przypadku osób uprawiających sport,
  • poprawa postawy ciała,
  • wzrost ruchomości w stawach,
  • zwiększenie elastyczności tkanek,
  • regulacja napięcia mięśniowo-powięziowego,
  • likwidacja mięśniowo-powięziowych punktów spustowych.

Na czym polega
masaż tkanek głębokich?

Masażysta za pomocą palców, pięści, łokci i przedramion wykonuje ruchy pod kątem, który zbliżony jest do 45 stopni. Dzięki temu rozciąga masowaną tkankę, a nie tylko uciska, co sprawia, że szybciej się ona rozluźnia, a sam zabieg jest skuteczniejszy.

Tego rodzaju technika terapeutyczna, mimo mocnego nacisku na tkanki, nie opiera się na dużej sile osoby masującej. Wręcz przeciwnie, jej ruchy są powolne, precyzyjne, a każdy nacisk wykonany jest z odpowiednio dobraną siłą. Dzięki temu stymulowane tkanki mają wystarczająco dużo czasu, by zareagować na dotyk terapeuty. Jego ruchy dostosowywane są też do konkretnych potrzeb i sytuacji zdrowotnej pacjenta.

masaz-tkanek-glebokich-04

Terapeuta oprócz nacisku, wykorzystuje również specyficzne dla masażu tkanek głębokich chwyty. Są to ruchy wydłużające, poprzeczne i uniesienia.

Jeśli zmagasz się z różnego rodzaju schorzeniami, o którym mowa powyżej, umów się na konsultację w naszym centrum medycznym Novum Ortopedia, gdzie zespół wykwalifikowanych rehabilitantów i fizjoterapeutów, zdiagnozuje twoje dolegliwości i pomoże dobrać odpowiednie oraz skuteczne zabiegi terapeutyczne.