rejestracja
Slide 1

Chirurgia ręki

Oferujemy kompleksową opiekę chirurgiczną specjalizującą się w leczeniu urazów, schorzeń oraz zaburzeń funkcjonalnych w obrębie ręki i łokcia. Nasz doświadczony zespół podejmuje się diagnozy i leczenia wszelkich problemów związanych z tą częścią ciała, włączając w to operacje oraz terapie rehabilitacyjne. Dążymy do przywrócenia pełnej funkcji ręki i łokcia, zapewniając wysoką jakość opieki i indywidualne podejście do każdego przypadku.

Schorzenia łokcia

Sztywność łokcia ( Przykurcz stawu łokciowego)

to problem w którym ruchomość stawu łokciowego jest ograniczona lub utrudniona, może też występować okresowe blokowanie czy przeskakiwanie. Przykurcz stawu łokciowego utrudniające codzienne życie może wynikać urazu, złamania, zwichnięcia, zapaleniem stawu łokciowego, zrostami pourazowymi, bliznami.

Pacjenci najczęściej zgłaszają się ponieważ ograniczony ruch w stawie łokciowy przeszkadza w pracy czy w uprawieniu sportów.

Leczenie może być zachowawcze lub operacyjne.

Neuropatia nerwu łokciowego na poziomie rowka

to nerw, który odpowiada za czucie w obrębie ½ palca serdecznego i palca małego jak również za ruch w obrębie ręki i przedramienia. Zaznaczyć należy, iż może wystąpić osłabianie przywiedzenia kciuka jak i obraz ręki szponiastej. Kiedy nerw łokciowy zostaje uszkodzony lub podrażniony, daje objawy takie jak drętwienie, mrowienie, ból. Może to sprawić, że trudno jest wykonywać codzienne czynności, takie jak chwytanie czy podnoszenie przedmiotów. Do podrażnienia nerwu może dojść w wyniku ucisku wywieranego w miejscach anatomicznych przewężeń, np. w kanale łokciowym, gdzie nerw biegnie w bardzo bliskim sąsiedztwie kości i więzadeł.

Istnieje wiele możliwych przyczyn neuropatii nerwu łokciowego, takich jak urazy, ucisk na nerw, choroby układu nerwowego czy nadużywanie ręki i „syndrom sobotniej nocy”.

Leczenie planuje się w zależności od intensywności objawów. Leczenie zachowawcze może obejmować zmianę nawyków związanych z pracą. W przypadku zaburzeń czucia oraz znaczącego osłabienia siły mięśniowej należy szybko reagować stąd kwalifikuję się pacjenta do leczenia operacyjnego.

Uszkodzenie nerwu promieniowego

Nerw promieniowy odpowiada za wyprost palców i nadgarstka. Często jego uszkodzenie wynika z urazów w obrębie ramienia a przede wszystkim złamaniem w obrębie trzonu i dalszego końca kości ramiennej. Może być rozpoznane zarówno u dorosłych jak i dzieci.

Leczenie planuje się w zależności od intensywności objawów. Bardzo ważne jest badanie kliniczne oraz badanie USG w którym kontroluje się ciągłość nerwu. Leczenie zachowawcze może obejmować obserwację w przypadku potwierdzania ciągłości nerwu. Istotna jest praca z wykwalifikowanym fizjoterapeutą. W przypadku zaburzeń czucia oraz braku funkcji mięśni należy szybko reagować stąd kwalifikuję się pacjenta do leczenia operacyjnego. Można wykonać szew lub rekonstrukcję nerwu.

Uszkodzenie m. trójgłowego (triceps)

Uszkodzenie mięśnia trójgłowego ramienia, czyli mięśnia trójgłowego ramienia jest dość powszechne i może wystąpić na skutek urazu lub przeciążenia. Jest to mięsień zlokalizowany na tylnej części ramienia, składający się z trzech głów: głowy długiej, głowy krótkiej i głowy przyśrodkowej. Odpowiada za prostowanie ramienia w stawie łokciowym.

Uszkodzenie tego mięśnia może być spowodowane nadmiernym obciążeniem podczas ćwiczeń, nagłym ruchem lub urazem. Objawy uszkodzenia mogą obejmować ból w okolicy ramienia, z tyłu łokcia, trudności w wykonywaniu ruchów prostowania w stawie łokciowym, osłabienie wyprostu stawu łokciowego, obrzęk oraz ograniczenie zakresu ruchu.

Może być konieczne leczenie fizjoterapeutyczne jak również leczenie operacyjne Celem zabiegu jest rekonstrukcje lub szew mięśnia co umożliwia przywracenie funkcji uszkodzonego mięśnia.

Uszkodzenie przyczepu dalszego mięśnia dwugłowego

Uszkodzenie głowy dalszej mięśnia dwugłowego ramienia (bicepsa) może być bolesne i wpływać na funkcję przedramienia.

Uszkodzenie głowy dalszej mięśnia dwugłowego ramienia najczęściej wynika z nagłego urazu, rzadziej powtarzających się ruchów. Pacjenci słyszą często głośny trzask, często podczas ćwiczeń na siłowni. Objawy mogą obejmować ból w obszarze przedniej części przedramienia, deformację mięśnia, krwiak, osłabienie siły zginania i supinacja.

Leczenie operacyjne polega na reinsercji uszkodzonego mięśnia. W przypadku takiego uszkodzenia czas ma znaczenie, jeśli operacja jest odwleczona w czasie potrzebna jest rekonstrukcja

Artroliza stawu łokciowego

Procedura chirurgiczna, która ma na celu poprawę ruchomości i zmniejszenie bólu w stawie łokciowym. Może być wykonana na otwarto lub artroskopowo w zależności od kwalifikacji oraz powodu ograniczenie zakresu ruchu.

Lekarze

Specjalistka ortopedii i traumatologii ruchu o wieloletnim doświadczeniu. Jej obszarem specjalizacji są metody leczenia problemów z układem ruchu, zwłaszcza związanych z łokciem, nadgarstkiem, palcami i barkiem.